Skip to content
Quru_Koulutus_still_4K

Case MacPeople

Verkkokauppaan vauhtia digimainonnalla 

ASIAKAS

MacPeople Oy / 1Store (nykyään C&C Finland Oy) 

PROJEKTI

Verkkokauppojen liikenteen lisääminen tehokkaan optimoidun mainonnan ja kampanjoinnin avulla. 

MITÄ TEHTIIN?

Google mainonnan ja analytiikan tilien rakentaminen, haku-, display-, ja discovery-mainonta ja kampanjoiden toteutus. 

TULOS

Konversioiden määrä ja konversioasteet nousseet jopa 2.000 % tehokkaiden kampanjoiden ja jatkuvan mainonnan avulla. 

Digitaalinen mainonta vauhditti MacPeoplen verkkosivustojen konversiot 2.000 % nousuun

MacPeople Oy on Suomen suurin Apple-tuotteisiin erikoistunut valtuutettu jälleenmyyjä. Yrityksen alla toimivat Apple-tuotteita kuluttaja-asiakkaille myyvä 1Store ja yritysasiakkaille myyvä MacPeople. Tuotteita myydään niin kivijalkaliikkeissä kuin verkossakin.

MacPeople havaitsi tarvitsevansa apua digitaalisen markkinoinnin hyödyntämiseen liiketoiminnassaan ja tulosten mittaamiseen, jotta markkinointia voisi kehittää entistä tuloksellisemmaksi.  

Tavoitteena oli mainonnan ja kampanjoiden avulla lisätä relevanttia liikennettä verkkosivustoilla ja kasvattaa sitä kautta myyntiä. Dataa ja analytiikkaa haluttiin hyödyntää mainonnan tukena mm. tehokkaaseen kohdentamiseen ja potentiaalisten asiakkaiden löytämiseen.

MacPeople kasvatti verkkokauppojen konversioiden määrää reippaasti monipuolisen digimainonnan avulla

Qurun tiimi aloitti rakentamalla Google Ads -tilin ja -kampanjat, ja laittoi verkkosivuston seurannan kuntoon. 1Storelle tehtiin jo yhteistyön alkaessa tehokas joulukampanja Google Adsiin, jossa hyödynnettiin display- ja hakusanamainontaa.

MacPeoplen mainonta saatiin käyntiin tämän jälkeen ja markkinoinnissa käytettiin tehokkaasti erilaisia mainosmuotoja, kuten hakusanamainontaa, Display- ja Discovery-mainontaa.  Mainontaa on kehitetty myös muilla alustoilla kuten Linkedinissä. Lisäksi tehtiin mm. Youtube-mainontaa, laitettiin evästehallinta kuntoon sekä tarkasteltiin hakukoneoptimointia (SEO).

Sujuvalla yhteistyöllä loistavia tuloksia

MacPeoplen ja Qurun yhteistyön tulokset olivat erinomaisia ja tulokset myös kehittyivät jatkuvasti. 

  • SEM-startin jälkeen MacPeoplen konversioaste nousi puolentoista vuoden aikana 2.653 % ja konversioiden määrä 312 % 
  • Vastaavasti 1Storen kävijämäärät kasvoivat 55 %, myynti (transaktio) 242 %, konversioaste 123 % ja kokonaistulot nousivat 387 % 
  • 1Storen mainonnan kautta saaduista tuloksista näkyi 1.094 % konversioiden määrän kasvu ja 201 % konversioasteen nousu
  • Lisäksi Bounce Rate laski ja vierailtujen sivujen määrä per sessio kasvoi
Asiakkaan kommentti

’’Yhteistyö Qurun kanssa on toiminut todella hyvin ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä tiimin positiiviseen, hands-on asenteeseen. Yhteistyön avulla olemme saaneet konversiot selvään nousuun, sekä tehostettua digimarkkinointia entisestään. Mikäs sen parempaa kuin tehdä asioita yhdessä ammattilaisten kanssa!’’

Karri Uosukainen, Digital Marketing Manager / MacPeople Oy

Miten voimme auttaa? Jutellaan lisää!

Kun haluat ottaa kaiken irti digitaalisista kanavista, me Qurulla autamme sinua saamaan tuloksia!